Alles over Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Bianca & Bart van Ingen - WaarBenJij.nu Alles over Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Bianca & Bart van Ingen - WaarBenJij.nu

Alles over Brisbane

Door: Bianca en Bart

Blijf op de hoogte en volg Bianca & Bart

28 Maart 2023 | Australië, Brisbane

Brisbane next stop

21-23/3

Nu is het dan toch tijd geworden dat we op onze eigen pootjes gaan staan in Australie. Lin en Matt zetten ons af op het treinstation, ze wachten zelfs tot we weg zijn (zodat we niet stiekum om kunnen draaien en terug naar hun huis kunnen gaan ;)). Na de trein volgt de bus en rijden we in het donker door naar Brisbane. Op het Roma street station in Brisbane is het om 10u `s-avonds nagenoeg uitgestorven! Er staat een taxi zonder chauffeur en de Uber wil ook niet echt werken. De eerste Uber draait bijna direct voor onze neus om en rijdt weg, heeft ergens anders een betere rit kunnen krijgen. Uiteindelijk komen we toch aan bij onze AirBNB; het is net een niveautje beter dan een Hostel, we hebben in ieder geval een eigen kamer, de rest moeten we wel delen. Tsja, overnachten in Brisbane is gewoon heel erg duur dus we moeten het er maar mee doen. Het bed is verder prima en het is er schoon.

Om Brisbane te bekijken hebben we twee dagen. De Brisbane rivier slingert zich door de stad heen en op die brede rivier varen vele ferries en rondvaartboten. We nemen de ferry upriver en stappen bij North Quai uit waar het centrum van Brisbane is. Dit is het shopping street gedeelte. Volgens onze gids zou Myers bijzonder moeten zijn maar het is gewoon een groot shopping center zonder sfeer. Het treinstation is ook een landmark, op zich wel oud maar voor ons, komende uit Europa, doet dat niet veel. Dan maar eens naar de botanical gardens gewandeld. We lopen achter het parlementsgebouw ineens over een universiteits campus de QUT. Super mooi aangelegd allemaal in een prachtige tuin met fijne plekken om te zitten en te studeren bij een fijn temperatuurtje, de studenten hier hebben het maar goed! Via een enorme voetgangersbrug belanden we aan de overzijde op de South Bank. Dit is ook weer een prachtig aangelegd stadspark met een Strandzwembad met uitzicht op de rivier en Down Town. Overal barretjes en restaurants die de echte strandsfeer hebben. Hier moeten we wel een paar biertjes drinken! We houden het bewust wel bij een paar want een Schooner (400 ml) kost al 9-12 dollar (6-8 euro). Brisbane is dan misschien geen stad met bezienswaardigheden maar het is hier wel mooi aangelegd en het lijkt me een prettige stad om te wonen, werken of studeren.

Uiteraard zijn we in Brisbane zeer actief geweest. Zo hebben we heerlijk in het strandzwembad gepoedeld waarna we onzelf hebben getrakteerd op bier en eten. Verder hebben we 2 e-steps gehuurd (via een app) en zijn we op die manier door Brisbane gescooterd. Dat was erg vermakelijk. Daarna terug op de HS Warf natuurlijk bij de Fellon microbrewery Pale Ale gedronken. Overigens zijn hier in Bisbane maar ook ver daarbuiten veel microbreweries. Het lijkt wel een australische hobby. Overigens is het in Brisbane redelijk bewolkt maar het is hier nog steeds zo,n 30C. Echt afkoelen doen ze hier niet aan behalve dan met lekker bier.

Vanuit Brisbane vliegen we door naar Cairns....daarover later meer

• 29 Maart 2023 - 10:30

Pieter Pennings:

Lekker bezig, ik krijg het gevoel dat het een beetje begint te wennen, die sabbatical van jullie. Leuk hoor al die speciale biertjes, zalig zo'n proeverijtje.

Floortje heeft dit weekend effe rust, want in het paasweekend mag ze 2x aan de bak. Eerst op zaterdag de miniroparun in Etten-Leur en op maandag nog eens ter voorbereiding van de paasbrunch die Dirk en Myriam voor ons gaan verzorgen. Wij zijn ook gewoon culinair goed bezig! Hou vol daar in de hitte, goed blijven drinken is het advies!

• 30 Maart 2023 - 13:29

Jennie:

Weer een leuk verslag en mooie foto's.

Fijn dat het zo gezellig was bij de families maar ook weer leuk om er samen op uit te trekken en nieuwe avonturen te beleven.

Blijf vooral genieten

Lieve groet

• 31 Maart 2023 - 08:31

Maarten:

Het lijkt inderdaad wel een bierreis! de rest is excuus, maar ook gaaf.