Penang Island - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Bianca & Bart van Ingen - WaarBenJij.nu Penang Island - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Bianca & Bart van Ingen - WaarBenJij.nu

Penang Island

Door: Bart en Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca & Bart

14 Maart 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Weer een ' comfy' bus gehad van Tanah Rata naar Penang Island een tochtje van 6 uur dwars door de Cameron Highlands. In dit gebied hebben ze enorm veel teelt van aardbeien en bloemen onder plastic (afgekeken van de Nederlanders). Nu eens een zeer eenvoudig hotel genomen maar liefst 5 eur/nacht, maar wel met airco! Dat is hier ook echt nodig want het is extreem heet en vochtig Bart zweet zich het apelazarus en maakt alles nat (juk). Het plaatje is erg leuk met veel koloniale huisjes maar 100m lopen in de zon voelt als een marathon. Hier is ook weer een Chinatown en Little India. Met heel veel eetstalletjes.
Vandaag naar de top van Penang Hill gegaan met een Funicular (klein treintje). Lopen is echt onmogelijk en we doen alles dan ook zo traag mogelijk met veel stops voor biertjes. Wat wel grappig is in Maleisie is dat alle geloven naast elkaar kunnen leven. Op de top van Penang Hill staat een schreeuwerige Hindoe tempel naast een haast serene Moskee.

Morgen avond met de Nachtbus naar Pulau Perhentian (een eiland) waar ik eindelijk kan duiken!!!!!! yes, yes, yes, yeeeeees. Internet is daar slecht beschikbaar dus verwacht hierna even geen berichtjes meer van ons. (hopelijk volgende keer wel foto's).

groeoeoeoeten, Bianca

• 14 Maart 2009 - 12:34

Marieke:

Jammer dat Bart zijn knietje niet zo wil, maar een bierestafette kan ook sportief zijn!
    Veel plezier met duiken en snorkelen!
    ps Wij hebben ook kaartjes voor Bredalive gekocht.
    x Marieke