Sneeuw, dus terug in NL - Reisverslag uit Breda, Nederland van Bianca & Bart van Ingen - WaarBenJij.nu Sneeuw, dus terug in NL - Reisverslag uit Breda, Nederland van Bianca & Bart van Ingen - WaarBenJij.nu

Sneeuw, dus terug in NL

Door: Bart en Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca & Bart

03 Februari 2008 | Nederland, Breda

Na een rondrit per motor in Dalat zijn we nog 4 dagen gaan rijden via het hooggebergte naar Ho Chi Minh. Alle bagage achterop de 2 motoren en rijden maar. Het weer was verder schitterend tot soms zelfs zeer heet (35C) Via vele bezienswaardigheden van Nederlandse bloemteeltkunst tot de prachtige japanse champignonteelt konden we aanschouwen. Tevens 3 mountignards stammen bezocht (Chil, Kitle, Monong) en heerlijk gezwommen bij een zeer grote waterval. Na 4 dagen was ik toch blij dat we konden gaan wandelen in Ho Chi Minh. Verder niet zo'n boeiende stad maar wel heerlijk genieten van goede koffie en zalig eten. Tevens een dagtocht naar de Mekongdelta gemaakt (31/1/08)waar we met kleine bootjes door de smalle kanalen vaarden. Toeristisch maar even uit de stad. Laatste dag nog even geshopt en daarna teruge naar een besneeuwd NL. Een grote overstap.
Nog even wat wetenswaardigheidjes ter afsluiting: Vieze vloeren in Vietnmam duiden op een goede restauranten (want dan hebben er veel mensen gegeten). Dikke mensen zijn rijke mensen (want die kunnen veel noedelsoepen eten).
Vietnam heeft echte Kung Fu monniken (in ieder geval rond Hoi An). Ze trainen Kung Fu 2 uur per dag.
Ik (Bart) heb een leven gered in de nachttrein naar Sapa. Tijdens het tandenpoetsen voor het slapengaan zag ik een man buiten de trein hangen door het raam van de buitendeur. Ik heb eerst geprobeerd de deur te openen maar deze was beveiligd. Vervolgens gerend naar een conducteur maar bij terugkomst was de man al verdwenen..... Ik bijna in paniek en conducteur snapte het niet (sprak alleen vietnamees). Toen sloeg de man buiten tegen het raam waardoor de conducteur ongeveer een hartverzakking kreeg. Na hulp van 2 andere conducteurs konden ze de deur uiteindelijk openbreken en werd de man binnengehaald.Geen bedankje gekregen maar ik had er wel een goed gevoel bij.

• 03 Februari 2008 - 20:17

Sanne: