Gearriveerd in Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Bianca & Bart van Ingen - WaarBenJij.nu Gearriveerd in Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Bianca & Bart van Ingen - WaarBenJij.nu

Gearriveerd in Hanoi

Door: Bart en Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca & Bart

08 Januari 2008 | Vietnam, Hanoi

7 Januari. Na een lange reis (24 uur)gearriveerd in Hanoi. Na een kort middagslaapje snel de oude stad ingetrokken om wat te lunchen. Vietnamese loempias, noodle soepjes en bier natuurlijk. Daarna verder de oude stad ingetrokken en alvast kaartjes gekocht voor het poppentheater. Ons eerste echte avontuur: eerste oversteek gemaakt over een grote weg met oneindig veel brommertjes. Ogen dicht en rustig doorlopen terwijl je hand een soort afzwerend gebaar maakt. 's avonds nog in een populair restaurantje gegeten met de bijzondere naam 69. Ik weet niet wat het betekent want de namen zijn hier Vietnamese. Na het eten nog even naar de ' bierstraat' (Bia Hoi junction) gegaan voor een lekkerpilsje en om onze aankomst te vieren.
8 Januari; 's-ochtend gewekt met snoeiharde tempelmuziek. vervolgens zijn we naar het tempeltje gegaan (Bach Ma oudste van Hanoi) maar hebben de ruiten wel heel gelaten. Bijzonder om te zien dat zelfs bier werd geofferd (zonde). Daarna naar het lichaam (?) van Ho Chi Minh gaan kijken, was niet voor onderhoud in Rusland. Verder nog op de brommer gezeten naar de ' Temple of Literature' oudste academie van Vietnam (duizend jaar oud). Uiteraard in de buurt gaan eten in een restaurant (KOTO) gerund door ex-straatkinderen. Taxi chauffeur voor de terugweg wilde ons nog belazeren door 280.000 dong te vragen (EUR 14) maar dat is hem tot zijn grote frustatie niet gelukt (was ca. 2.5 EUR). Nog wat tempeltjes aangedaan maar daar zal ik jullie niet mee vermoeien. Vanavond gaan we met wat ervaren Vietnam reizigers lekker eten en daarna naar het poppentheater. Voor komende weekhebben wa al wat uitjes geregeld. We gaan naar Halong bay en Sapa voor de watersport en de bergen in voor wat wandelwerk. Meer daarover later.

Groetjes Bart @ Bianca

• 13 Januari 2008 - 19:48

Arno En Anke:

Goed om van jullie te horen. We zijn benieuwd naar jullie water en berg avonturen.

Doei A@A