Atherton Table Lands, Lake Eacham - Reisverslag uit Lake Eacham, Australië van Bianca & Bart van Ingen - WaarBenJij.nu Atherton Table Lands, Lake Eacham - Reisverslag uit Lake Eacham, Australië van Bianca & Bart van Ingen - WaarBenJij.nu

Atherton Table Lands, Lake Eacham

Door: Bianca en Bart

Blijf op de hoogte en volg Bianca & Bart

09 April 2023 | Australië, Lake Eacham

Atherton Table Lands

3-4/4

Lake Eacham

Onze volgende accomodatie is de Chambers Wildlife Resort, de foto`s op internet waren heel oubollig dus we hadden er niet veel vertrouwen in. Na een stuk grindweg dwars door de jungle komen we aan en het blijkt echt geweldig; een ruime huiskamer met mega luie stoelen en een keuken, slaapkamer, badkamer en een grote veranda. Het terrein beschikt ook nog over een zwembad waar ik als waterrat snel ingedoken ben. Daar trof ik Joey en Danny aan, 2 Aussie vrouwen van mijn leeftijd, twee keer mijn omvang, lekker aan het loungen in het water met hun mixdrankjes. De Aussies hebben altijd wel humor. Lekker recht voor zijn raap, maar wel op een positieve manier. Dus ik klets nog gezellig wat met hen in de pool.

In de Chambers Wildlife resort blijve we maar twee nachten. De volgende dag hebben we weinig zin in veel acties dus hebben we een rustig rondje rond lake Eacham gelopen (2,5km), daarna door naar het vlakbij gelegen Yungaburra, wat een voor Australische begrippen historisch plaatsje is. We gaan daar net als de Ozzies op het terras een Schooner bier drinken en Pizza en Schnitzel met friet.

Zelfs in dit mini plaatsje hebben ze eenTourist Information. Hier werkt een vrouw van ergens rond de 83 als vrijwilliger, al snel hoorde ik een Duits accent en vroeg ik haar hoe zij zo hier terecht gekomen was. Ze vertelde dat ze in 1955 als 16 jarige uit Oost Duitsland, vlakbij Berlijn, naar West Duitsland was gevlucht. Ze had de trein gepakt die een klein stuk over West Duits grondsgebied liep. Ze had in de trein de controles net weten te ontlopen en kon zodoende bij een stop in West Duitsland uit de trein springen. Haar ouders hadden voor haar gespaard en haar bij vertrek een nieuwe jas en kleding gegeven. In West Duitsland werd ze aan haar kleren direct herkend als Oost Duitse omdat ze armoedig waren. Ze heeft van haar eerst verdiende geld direkt andere kleren gekocht (met pijn in haar hart voor haar ouders). Al snel daarna vertrok ze naar Australie, het heeft vervolgens 10 jaar geduurd voordat ze, inmiddels genaturaliseerd als Ozzie, weer terug kon om haar familie te bezoeken in Oost Duitsland. Veel mensen hier zijn uiteraard gemigreerd en het is boeiend om die verhalen te horen.

Op advies van de Duitse vrouw zijn we de volgende dag naar het Mt Hypipanee National Park gereden om `The Crater`, `the Dinner Falls` en `Bromfied Crater` te zien. De eerste is echt een steile diepe crater waar 50 m dieper water in staat, daarna volgt er nog een kolom van 70m water met een unieke planten en bacterie cultuur (niet dat je dat kunt zien overigens). Bromfield crater lijkt op Eacham en Barrine lake, weliswaar staat er bij Bromfield maar een beetje water in waardoor het een moeras is.

The Atherton Table Lands zijn wel bijzonder om te zien, het is een beetje glooiend net als Zuid Limburg, met veel grasland en suiker riet, er wonen alleen veel minder mensen en de wegen zijn haast leeg. Als je hier drie auto`s achter elkaar ziet rijden dan zeggen we het is druk vandaag.

We slapen weer een nachtje in Cairns bij John en Mary, waar we als verloren gewaande kinderen ontvangen worden. Ook hun hondje is door het dolle heen om ons weer te zien.

Nu gaat het dan toch gebeuren......een 2 daagse tocht op een Zeilboot op de Great Barrier Reef!

• 09 April 2023 - 10:05

Nettie:

Wat een wonderlijke natuur en prachtig de foto’s van de wilde dieren. En Bianca een lekkere luchtige outfit, zal vast een frisse verademing zijn met die hitte.

Heerlijk zoveel natuur dicht bij huis door jullie mooie verhalen en foto’s ,

• 09 April 2023 - 10:23

Pieter :

Mooie verhalen hoor! Gelukkig komen jullie weer bijna terug! Zoveel avontuur gun je niemand, haha! Floortje is speciaal voor de miniroparun naar de kapper geweest, wat resulteerde in snelle tijden! Alleen wilde ze steeds langs de andere kant van de paaltjes dan Lotje, dat maakte het soms wel spannend....

Veel succes nog met de laatste loodjes en tot gauw!

• 09 April 2023 - 19:42

Harriet :

Mooi! En veel plezier op de zeilboot!

Groetjes van Harriet

• 09 April 2023 - 21:00

Sanne:

Ha B[e-38]B,

wat leuk om jullie levendige verslagen te lezen en wat een mooie fotos Schattig die kleine kangarootjes. Geniet er nog van!

Liefs van Sanne

• 10 April 2023 - 11:19

Gijs:

Mooie ervaringen en leuke ontmoetingen. Echt reizen zoals jullie graag doen. We lezen jullie verhalen met veel plezier.

• 10 April 2023 - 16:37

Maarten:

Wat een belevenissen!

• 10 April 2023 - 16:37

Maarten:

Wat een belevenissen!

• 11 April 2023 - 09:06

Gerard En Vens :

Het is echt genieten om jullie verslagen te lezen. Nog veel plezier op de zeilboot.