Allepey Backwaters - Reisverslag uit Alleppey, India van Bianca & Bart van Ingen - WaarBenJij.nu Allepey Backwaters - Reisverslag uit Alleppey, India van Bianca & Bart van Ingen - WaarBenJij.nu

Allepey Backwaters

Door: Bianca en Bart

Blijf op de hoogte en volg Bianca & Bart

01 Maart 2023 | India, Alleppey

Lovedale Lakeside 26/2 - 2/3

(Vembanad Lake)

Het was nu eens een keer een kort busritje van Fort Cochin (Vytilla bus station) naar Chertala waar we een Riksha namen naar ons Lovedale resort. Helaas met het uitstappen uit de bus en het sjorren aan mijn zware koffer `schiet het in mijn rug`. SHIHIHIT! Ons resort ligt heel mooi aan het meer en de host Ansha is heel behulpzaam, hij regelt voor dezelfde avond nog een massage voor mij in het dorp. Een inimini Indiaas vrouwtje neemt me van top tot teen onderhanden en al snel ben ik zo glibberig als een aal door alle olie die ze over me uitgiet. Maar ik merk al snel dat ze heel kundig is, hopelijk gaat het mij helpen.

De volgende dag had Boes wat minder pijn dus zijn we een fietstocht gaan doen met 2 geleende fietsen. Overmoedig hebben we bijna 50 km gefietst in de bloedhitte (34C) waardoor mijn hoed functioneerde als een oven, mijn gezicht als een stofvanger en mijn bovenbenen leken wel te koken. De volgende dag lekker relaxt gaan kanoen op de backwaters. Een stuk beter want we hoefden niet eens zelf te roeien. Heerlijk op het meer en de smalle kanalen. Even stoppen voor een kokosnootje en dan weer verder. Dat mag voor mij de hele week zo gaan.

Op Lovedale was nog een andere Nederlandse gast Yvonne, was erg gezellig om samen met haar `s-avonds te eten en ze was samen met ons op de Kanotocht. Erg knap van haar dat ze de tocht Bart heeft overleefd, maar dat mag Bart zelf vertellen.

Omdat het ons zo goed bevalt op Lovedale blijven we uiteindelijk 4 nachten ipv van de 2 die we geboekt hadden. Omdat we toch iets willen doen hebben we met een Ferry de oversteek over het meer gemaakt om aan de overkant de Bird Santuary te bezoeken. Spijt er van...het was bloedheet in het park, het was een rommelig moeras met een rotpad en geen vogel te zien (was niet het seizoen). Buiten het park, wachtend op de ferry terug naar huis, worden we van alle kanten door vogels omvlogen.

Notabene het enige dier wat we zagen in die Bird Santuary was een schildpad. Verder veel verliefde stelletjes die een rustig plekje zochten (om te praten natuurlijk!). Met goedgelovige Yvonne was het erg gezellig en konden we lekker lachen. Zeker toen ze een vies plakkerig chipszakje op mijn aanwijzing in een brievenbus probeerde te proppen. Verder hebben we hier een fijne residentie en ze serveren echt smakelijk eten en koel bier. Ben benieuwd of Varkala dit gaat overtreffen.


  • 01 Maart 2023 - 19:10

    Nettie:

    Ook hier zonnig alleen minder warm. Duidelijk dat jullie enorm genieten en ondernemend zijn, en wij mogen meegenieten van jullie avonturen!


  • 01 Maart 2023 - 19:38

    Anke :

    Wij canicrossen ondertussen door en hebben de 17 km achter ons. De pubers van Myriam zitten in de lappenmand… we missen jullie wel een beetje… zondag koffie op Effen bij Henny [e-1f618][e-1f618]


  • 01 Maart 2023 - 20:58

    Harriet Nijenhuis :

    Heftig zo warm en hier snakken we naar de lente....


  • 05 Maart 2023 - 18:21

    Maarten:

    Ik weet dat het moeilijk is, maar hou vol [e-1f613]


  • 05 Maart 2023 - 20:08

    Sanne:

    Wat goed om te horen dat jullie het zo fijn hebben! Geniet er nog lekker van (hier is het bewolkt en rond het vriespunt met later in de week regen)

    liefs van Sanne


  • 06 Maart 2023 - 03:52

    Yvonne:

    Haha, met plaaggrage Bart (en lachgrage Bianca) was het inderdaad supergezellig. Zit nu zonder hen aan dat prachtige meer [e-1f60f], is een stuk saaier [e-1f62a]. Veel plezier nog!


  • 06 Maart 2023 - 11:28

    Pieter Pennings:

    Jullie zijn vast al weer in Varkala. Ik kom nu pas aan jullie verslag toe, maar Floortje heeft de Bosbokkentrail goed verteerd en heeft gisteren weer bijna 10 km gedaan met Ome Pieter. Ze is altijd blij als ik d'r oppik. Ik ook trouwens.

    Veel plezier verder daar!


  • 07 Maart 2023 - 07:26

    Marlous:

    Leuke verhalen weer, as usual. Pffft 50 km in die hitte, best ambitieus inderdaad[e-1f605]. Nou dan verdienen jullie het weer om te relaxen[e-1f609].

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bianca & Bart

Actief sinds 02 Juni 2006
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 34549

Voorgaande reizen:

02 Februari 2023 - 30 April 2023

Prepare for our sabbatical

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: