Nog een keer Hampi. - Reisverslag uit Hampi, India van Bianca & Bart van Ingen - WaarBenJij.nu Nog een keer Hampi. - Reisverslag uit Hampi, India van Bianca & Bart van Ingen - WaarBenJij.nu

Nog een keer Hampi.

Door: Bianca en Bart

Blijf op de hoogte en volg Bianca & Bart

15 Februari 2023 | India, Hampi

Van partybeach Goa naar het vegetarische en non-alcoholische Hampi. Tja weer even omschakelen. Zeker met Bianca die bij 35c van tempel naar tempel rent als een jonge maagd die wordt achtervolgt door een grote brede neger. Zodra ik weer in haar buurt ben is mijn hoofd/hoed boven de 40C en bij afzetten vd hoed is het een waterval. Zodra ik ben opgedroogd (minder nat) komen de indiaase families al op me afgerend en roepen Brhuhus Whilliys of zoiets en willen met me op de foto. Tja afkoelen lukt zo niet maar defamilies zijn erg tevreden. Verder ook wel bijzonder dat hier heel, heel veel aapjes zijn. Stuk voor stuk dieven en we moeten onze spullen goed in de gaten houden. In een restaurant kregen we zelfs een bamboostok om ze weg te slaan.Bianca de berggeit kent geen hoogtevrees maar helaas ik wel dus toen we een berg op gingen hadden we een pad of iets wat daar in de verte op lijkt. Dit was erg hoog en liep schuin af de diepte in. Ik was uiteraard bezweet dus glad en glibberde af en toe richting de afgrond. Bianca liep het volgens mij te filmen maar gelukkig was er een behulzamen man die tussen mij en de afgrond liep om mij eventueel op te vangen.Uiteindelijk bleek het geen pad te zijn en moesten we weer terug langs de afgrond. Overleefd maar wel 10 liter lichter.

Je begrijpt het al, van Bart een hoop drukte om niets. Vanaf Matanga Hill hadden we een fenomenaal uitzicht op Virupraksha Tempel aan de west kant en Achutaraya Tempel aan de oost kant. Gelukkig liepen we Klaas en Pim, twee neven, mee zodat ik af en toe een oppas had voor Bart.

We zijn ook nog een lekker dagje met brommers gaan rijden naar het dorpje Anegundi waar echt niets was, dus geen charme, geen simpel restaurantje, helemaal niets. Toch waren we even zielsgelukkig want we hadden eindelijk een pinautomaat gevonden dat onze pas accepteerd (na al 3 pinapparaten in een klein stadje geprobeerd te hebben). We gaan het nu met het geld wel redden naar Mysuru, onze volgende bestemming. Vanavond de nachtbus.


  • 15 Februari 2023 - 10:13

    Lin:

    Heel leuk jullie avontuur zo te volgen. Have a safe trip to your next destination!

    Lin


  • 15 Februari 2023 - 10:25

    Remy:

    Super leuk dit allemaal te lezen. Heel veel plezier samen en kijk uit naar het volgende verslag


  • 15 Februari 2023 - 10:54

    Esli:

    Heel leuk om te lezen hoe jullie dagen er uit zien! Ben benieuwd naar het volgende verslagje xxx


  • 15 Februari 2023 - 11:17

    Mark:

    Hallo bart, Mark de kock hier. Ik heb gehoord dat Jullie misschien naar Australia komen. Wij wonen in Sydney, email dekockm@gmail.com


  • 15 Februari 2023 - 13:19

    Pieter:

    Leuk om ook eens iets van Bart te horen. Die geeft toch vaak een reëler beeld van de werkelijkheid. We volgen jullie op google maps!

    Blijf vooral goed drinken! Veel plezier daar!

    Groetjes, Pieter en Ethel.


  • 15 Februari 2023 - 14:28

    Anke Ze German:

    Bruce Willis whaaaaaaa… ik mis je humor echt wel hier Bart [e-1f970]


  • 15 Februari 2023 - 16:21

    Anke:

    Mysuru, dus weer wat zuidelijker. Op weg naar Kerala?

    Mooe verslagen, leuk dat we op afstand mee kunnen genieten.


  • 15 Februari 2023 - 17:08

    Harriet Nijenhuis :

    Geweldig spannend verhaal met goede afloop gelukkig!


  • 15 Februari 2023 - 18:57

    Jennie:

    Leuk om jullie te volgen. En Bart wat bof je toch om met z'n jonge vrouw op pad te mogen. Even volhouden en dan doe je net zo hard mee [e-1f923]

    Maar ik snap wel dat het zonder biertjes toch wel een opgave is.[e-1f605]

    Have fun.


  • 15 Februari 2023 - 18:57

    Richard:

    [e-1f923] Hilarisch! Echt geweldig om jullie verhalen te lezen en de foto’s te zien! Maar Bart, wat is dat voor punthoed joh, is die van carnaval?

    Ik kijk weer uit naar jullie volgende verhaal. Geniet er van jullie!


  • 15 Februari 2023 - 21:39

    Marielle:

    Geweldige foto’s en heel leuk om zo jullie reis en spannende “ avonturen” te kunnen volgen!

    Nettie en Peter zorgen super voor Adje! Hij doet het heel goed !


  • 16 Februari 2023 - 09:33

    Simone:

    Wat een leuk verhaal. Hier glijden we zo ongeveer carnaval in. We komen Adje regelmatig tegen, hij doet het super goed. Nog steeds geen zin in drukke Jopie's en Tara's...

    Heel veel liefs uit Effen


  • 18 Februari 2023 - 00:44

    Arno:

    Oppas voor Bart. Ik ken nog wat vietnamese meisjes die dat prima kunnen. Uitdagend, maar doable… Zolang ze van modder houden [e-1f61c]


  • 21 Februari 2023 - 19:12

    Maarten :

    Leuk om die mooie trip te volgen


  • 24 Februari 2023 - 07:36

    Marlous:

    Hahaha geweldig dit! [e-1f602]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bianca & Bart

Actief sinds 02 Juni 2006
Verslag gelezen: 457
Totaal aantal bezoekers 34617

Voorgaande reizen:

02 Februari 2023 - 30 April 2023

Prepare for our sabbatical

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: