Montagnards in Noord-West V' Nam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Bianca & Bart van Ingen - WaarBenJij.nu Montagnards in Noord-West V' Nam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Bianca & Bart van Ingen - WaarBenJij.nu

Montagnards in Noord-West V' Nam

Door: Bart en Bianca

Blijf op de hoogte en volg Bianca & Bart

12 Januari 2008 | Vietnam, Hanoi

Na terugkomst uit Ha long bay moesten we direct weer de rugzakken 'ompakken' voor de bergen, dus dikke truien i.p.v. bikini. Om 8 uur 's-avonds vertrekt de trein van Hanoi naar Lao Cai. We hebben een soft sleeper; wat inhoud dat er 4 bedden per coupe zijn, 2 onder 2 boven. Onze medereizigers zijn 2 Aussies, die al aardig uitgeput zijn. De bedjes zijn wel fijn dus ik slaap wel redelijk maar Bart kan de oogjes niet sluiten. De volgende ochtend worden we om 5 uur slaapdronken van het station afgehaald voor een 2 uur durende busrit naar Sa Pa waar onze gids, een Hmong meisje van 19 genaamd Lang, ons oppikt. Na nog een kleine busrit mogen we (Bart, Q, Lang en ik) dan eindelijk gaan wandelen dwars door de rijst velden. Een troep van verkopertjes volgt ons, ze zijn niet opdringerig wel willen ze allemaal je vriendinnetje worden.
Het uitzicht is regelmatig spectaculair met rijstvelden die zich gelaagd om complete bergen heen wikkelen. Helaas lukt foto's mkane niet echt want het is mistig. Met z'n 4-en komen we aan bij onze Homestay in het dorpje 'Ban Ho' onze troep wordt nog compleet gemaakt met gids ' Lilly' en David en Richie (Aussies). Lekker eten en een glaasje wodka en dan slapen in de houten paalwoning.
Vandaag nog een 'makkie' dag, met een wandeling naar de warme bronnen, de rivier en de waterval (lekker frisse duik). Terug naar Sa Pa voor de markt en later naar de nachttrein waar Q bekent Nederlander te zijn naast Filipijn.