Scuba Evolution India - Reisverslag uit Goa, India van Bianca & Bart van Ingen - WaarBenJij.nu Scuba Evolution India - Reisverslag uit Goa, India van Bianca & Bart van Ingen - WaarBenJij.nu

Scuba Evolution India

Door: Bianca & Bart

Blijf op de hoogte en volg Bianca & Bart

12 Februari 2023 | India, Goa

Bij verrassing heb ik een duikschool gevonden in Anjuna. Er werd nergens voor geadverteerd en er werd ook een keer aangegeven dat scubaduiken niet kon hier. Bij Scuba Evolution India heb ik eerst een verfrissings duik gemaakt in het zwembad met een instructeur, want het was alweer 9 jaar geleden dat ik het laatst gedoken had. Het enige wat weer even spannend was, was mijn duikbril onder water afzetten en weer op doen, verder kwamen alle gewoontes van het duiken weer terug. Gelukkig mocht ik de volgende dag met een andere duiker meerijden in de auto, i.p.v. achterop een brommer. Het was zeker nog een half uur rijden naar de aanlegsteiger in Cadolim waarvandaan de boot vertrok naar het eiland waar we gingen duiken. Altijd spannend wat je onder water aan gaat treffen; het was wel wat troebel en er stond ook redelijk wat stroming. De eerste duik was bij een wrak en daarna door een natuurlijke kloof bij het eiland. Er waren geen grote scholen van kleurige vissen te zien zoals ik wel gezien had op andere Tropische locaties. Wel bijzonder voor mij om scorpion vissen (zien er uit al stenen en zijn gevaarlijk) en een zwart witte murene te zien (soort slang). Bart was blij toen ik weer veilig en wel bij het zwembad van Anjuna Laguna terug was. Helaas niet relaxen daarna, maar door naar het busstation voor de night sleeper bus naar Hampi.


  • 12 Februari 2023 - 16:43

    ANKE Ze German:

    De reis komt op gang... wij canicrossen hier wel ondertussen verder door ;o) ...Vandaag was Floortje er weer bij en is met mij gelopen naast Bailey. Ging super goed...ze is gek op Pieter die haar dan ophaalt. Volgende week zaterdag nemen Myriam en ik haar mee want zondag hebben Pieter en ik andere afspraken. Daarna de bosbokken trail. Vandaag appeltaart en koffie in de boerderij van Frans. Geniet maar lekker verder daar. xxx Je CC vriendin ANKE


  • 12 Februari 2023 - 19:36

    Léanne :

    Jee wat goed van je! Zo lang geleden en toch meteen weer de zee in. Gaaf hoor. Geniet ze nog! [e-1f48b][e-1f48b]


  • 12 Februari 2023 - 21:10

    Nettie:

    Wat een ondernemende buurvrouw, ik snap goed dat Bart blij was dat je weer veilig terug was er is maar een Bianca zoals jij. Geniet samen nog vele dagen weken en enkele maanden.


  • 12 Februari 2023 - 21:10

    Nettie:


  • 12 Februari 2023 - 21:16

    Pieter Pennings:

    Leuk hoor. Duiken staat om nog op mijn verlanglijstje, maar dan wel met scholen gekleurde visjes! Geniet ze verder, Floortje zit in een heropvoedingstraject en wordt een keurig meisje en slank bovendien. Je herkent ze niet meer terug......[e-1f603][e-270c]️


  • 12 Februari 2023 - 23:11

    Simone:

    Op naar de Kama Sutra tempels !


  • 13 Februari 2023 - 08:55

    Marieke:

    Wow wat mooi Bianca! Speciaal om na al die jaren weer te kunnen duiken.

    Geniet van jullie reis. Leuk om zo mee te kunnen lezen. [e-1f618]

    Liefs Marieke


  • 13 Februari 2023 - 12:13

    Harriet Nijenhuis :

    Gaaf Bianca en heel dapper![e-1f44d]


  • 13 Februari 2023 - 14:11

    Tygo:

    Heel erg gaaf! Ook spannend om zo'n gevaarlijke vis van dichtbij te zien


  • 13 Februari 2023 - 17:51

    Jennie:

    Super stoer om weer te gaan duiken. Leuk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bianca & Bart

Actief sinds 02 Juni 2006
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 34744

Voorgaande reizen:

02 Februari 2023 - 30 April 2023

Prepare for our sabbatical

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: